vineri, 15 aprilie 2011

Scoala de soferi

—    Trebuie s-o spuneţi, zise Sir Henry.Oricîte scrupule aţi avea. nu trebuie /să ne ascundeţi nimic.
—    Atunci, iată despre ce e vorba : într-o seară, de fapt chiar în seara   premergătoare tragediei, m-am plimbat întîmplător   pe   terasă înainte de cină. Fereastra camerei de zi era deschisă. Şi i-am văzut pe Jerry Lorime'r şi pe Maud Wye. El... el o săruta. Nu ştiam dacă e ceva întîmplător sau, mă rog, -mai ştiu eu ce altceva. Ştiam că lui Sir Ambrose nu i-a   plăcut   niciodată Jerry   Lorimer,   deci îl
cunoştea ce fel de tînăr era. Dar de un lucru sînt sigură : fata aceea, Maud Wye, [1 iubea nespus de mult. De-aţi fi văzut-o cum îl privea cînd nu îi observa nimeni.   Şi   cred,   de fapt, că erau mai potriviţi ei doi decît Sylvia cu el.
—    Vreau să vă întreb ceva înainte !ca Miss Marple să aibă cuvîntul, zise Sir Henry. Vreau să ştiu dacă, după tragedie, Jerry__Lo-rimer s-a căsătorit cu Maud Wye ?
—    Da, după şase luni, confirmă doamna Bantry.
—    Şeherezado, Şeherezado, şi cînd mă gîndesc ce simplu ne~ai spus această poveste la început. Şi uite ce  palpitantă   a   devenit, zise Sir Henry. Oase goale şi cînd te gîndeşti cîtă carne găsim acum pe ele.
scoala de soferi este cea care va ofera tot sprijinul pentru a descoperi libertatea de miscare si bucuria de a conduce odata cu constientizarea responsabilitatii pe care o are fiecare sofer.
Va invitam sa studiati conditiile de inscriere si preturile cursurilor in paginile urmatoare, iar daca gasiti de cuviinta sa va alaturati familiei soferilor puteti sa ne contactati.
—    Nu vorbi aşa, spuse doamna Bantry. Şi nu folosi cuvîntul .carne. Vegetarienii o fac. Ei obişnuiesc să spună : ,,eu nu mănînc nici-odată carne", o spun într-un fel de-ţi taie cheful să-ţi mai mănînci friptura. Domnul Curle era vegetarian. El mînca ceva foarte special la micul dejun. Bătrîneii aceştia cu bărbi sînt întotdeauna ciudaţi. Au şi un fel de lenjerie de corp...
—    Ce naiba, Dolly, spuse soţul ei, ce ştii tu despre lenjeria de corp a domnului Curle ?
—    Nimic, zise doamna Bantry cu demni-tate. Doar stăteam şi mă gîndeam.
—    îmi schimb afirmaţia anterioară, spuse Sir Henry. Prezentarea personajelor e foarte interesantă, parcă le. şi văd aievea... Miss Marple, aveţi cuvîntul.
—    Firea omului e întotdeauna foarte cu-rioasă, Sir Henry. E ciudat să vezi cum anu-mite tipuri tind întotdeauna să acţioneze în acelaşi fel.
—    Două femei şi un bărbat, vechiul şi eternul triunghi uman, continuă Sir Henry. îmi imaginez că aceasta este baza cazului nostru.